sâmbătă, 21 septembrie 2013

Ce este o carte buna?


Aceste articol este in cadrul concursului lansat de Libraria Online Libris, librarie unde puteti gasi carti atat in limba romana, cat si in limba engleza. Tot ce trebuie sa faceti este sa raspuneti la intrebarea "Ce este o carte buna."

-Buna! Am auzit ca tie iti place sa citesti. Imi poti recomanda si mie o carte buna?
O carte buna.
-Da, ti-as recomanda cu cea mai mare placere, insa nu exista o singura carte buna. Toate cartile sunt bune.
-Toate? Nu cred! Nu are cum! Am mai citit carti pana acum si nu mi-au placut toate.
-Normal ca nu.
-Normal ca nu? Cum adica? Ma incurci! De ce spui ca toate cartile sunt bune, ca mai apoi sa spui ca nu este asa?
-N-am spus asta.
-Ba da.
-Nu, nu am spus. Am spus doar ca toate cartile sunt bune. Normal, nu toate vor fi pe placul tuturor cititorilor, aici intervin diferite criterii. Pentru o persoana o carte buna inseamna o carte ce poate transmite diferite emotii, o carte care te face sa plangi, te face sa iubesti, te face sa razi si iar te face sa plangi. Pentru alta persoana poate reprezenta o carte care te tine in acelasi ritm de la inceput, care nu iti creaza diferite sentimente contradictorii. 
-Tot nu inteleg.
-Lasa-ma sa iti explic altfel. Daca ti-as recomanda o carte care mie mi s-a parut buna, minunata, care la final m-a lasat cu inima franta si plina de ardoare. Care m-a facut sa spun "Vreau si eu o astfel de poveste". Care m-a facut sa ma pierd in scurta linie a orizontului dintre real si imaginar. Daca dupa toate aceste dezvaluiri te-as lasa cu mari asteptari la cartea respectiva si pe tine te-ar dezamagi, tu ce ai crede despre acea carte?
-Ca nu este una buna, ca nu a putut sa imi puna in miscare imaginatia.
-Exact.
-Pai si asta ce inseamna?
-Inseamna ca o carte buna nu este reprezentata de parerile bune ale multor oameni, de recenziile bune ale acesteia sau de punctajul pe care il primeste. "O carte buna" este mai mult o expresie si aceasta expresie are foarte multe definitii care depind de ceea ce ii place unei persoane. Definitia mea la expresia "o carte buna" este urmatoarea. O carte buna este cartea care ma lasa cu inima franta pentru ca s-a sfarsit. O carte buna reprezinta cartea in care personajele sunt atat de bine conturate incat mi le imaginez aproape de mine. Sunt prietenii mei vechi si noi, despre care stiu multe si putine in acelasi timp. O carte buna ma face sa uit ca ceea ce citesc nu este realitatea mea, ci realitatea autorului. O carte buna semnifica atat de multe lucruri incat nici nu pot fi explicate. O carte buna te face sa vrei sa o citesti si azi, si saptamana viitoare si tot restul vietii tale. Chiar daca ai mai citit-o o data, tot te vei simti ca la prima lectura. Asta este definitia mea la aceasta expresie. Care este a ta?

3 comentarii:

  1. Ce idee drăguţă!
    Felicitări şi mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasă abordare a cerinței.
    Îți țin pumnii! ^^

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim22:28

    Heiii..felicitări de compunere! Mult succes!

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)