sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Recenzie: Blue Exorcist de Kazue Kato

Titlu : Blue Exorcist/Ao no Exorcist
Seria : Blue Exorcist/Ao no Exorcist
Autor : Kazue Kato
Numar de pagiini : 200
Editura : VIZ Media LLC
Genuri : Manga, Fantasy, YA, Sequential Art
Tip coperta : Brosata
Obtinuta : Cumparata

Recenzia :

Rin a fost crescut impreuna cu fratele sau geaman, Yukio, de parintele Fujimoto. El este opusul fratelui sau geaman, care a fost dintotdeauna un elev model si care a ajuns cu o bursa la un liceu particular. Intr-o zi viata normala a lui Rin dispare. El afla ca este fiul celui mai puternic demon existent, Satana, si dintr-o data este fortat sa priveasca cu adevarat in jurul sau si sa afle ca lumea asa cum o stia el nu era cea adevarata. Demonii umbla printre oameni si de cand puterile lui Rin au aparut in ecuatie, acestia vin tot timpul dupa el.
Datorita faptului ca tatal sau l-a omorat pe Fujimoto, el promite ca se va razbuna si va distruge toti demonii existenti, chiar daca este nevoie sa se inscrie si el la liceul True Cross, liceul pe care fratele sau il frecventeaza, pentru a deveni un Exorcist.

Parerea mea :

Am cumparat si citit primul volum acum doi ani si cum nu aveam ce face astazi, mi-am propus sa-l recitesc. Nu pot explica extraordinar de multe tinand cont ca nu este vorba despre o carte propriu-zisa.
Volumul acesta are trei capitole, daca nu ma insel (nu le-am numarat). Prima oara cand am citit acest volum a fost dupa ce m-am uitat la anime, deci nu mi se paruse extraordinar de fascinant pentru ca erau cam aceleasi lucruri vazute deja. Insa acum, dupa ce am uitat marea majoritate din actiune a fost ca si cum nu-l mai vazusem, dau vazusem doar fragmente.
Oricum, in principal mi-a placut ideea si pur si simplu ador felul cum sunt desenate personajele.
Desi pune accent pe lucruri precum exorcismul si demonii, aceasta manga nu are tendinte religioase. Se amintesc difefire lucruri, dar nu incat sa duca cititorul cu gandul la o carte religioasa.
Desi practic este vorba despr elupta personajului cu demonii, aceasta nu duce lipsa de momente amuzante, astfel inca mare parte din aceasta exista tot felul de secvente care mai de care mai amuzante. Personajul principal, Rin, este genul de adolescent care nu se descurca bine cu scoala, insa care este intotdeauna pus pe glume si le este loial prietenilor pe care si-i face pe parcurs.. Totusi, precum in multe carti si filme, acesta in timpul luptelor este intotdeauna atent.
Exista tente de, sa zicem, romantism, intre acesta si o tanara abia intalnita, insa aceasta este numai din partea sa deoarece s-ar putea sa existe un triunghi amoros. Nu stiu sigur deoarece nu am citit alte capitole din restul volumelor.
Oricum, desi ar parea ca are caracteristici des intalnite in carti sau seriale, de care multi probabil s-au saturat, ca cele mentionate mai sus, ideea in sine mi se pare originala si modul cum a fost pusa nu deranjeaza cititorul. Daca sunteti fani ai manga-urilor, atunci puteti citi aceasta serie. O puteti gasi chiar si online.

Punctaj :
5/5

PS: Sper, sper, ca maine sa vin cu recenzia de la Doua adevaruri si o minciuna. Asta daca voi reusi sa o termin :)

2 comentarii:

  1. http://buburuzabia.blogspot.ro/2013/11/concurs-minuni-de-craciun.html
    Concurs creatie literara cu tematica de sarbatori. :) Va asteptam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Descrierea e ciudata, dar cartea pare buna! Multumim de recenzie! :)

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)