duminică, 8 iunie 2014

Recenzie: Ingerul mecanic ~Cassandra Clare

Titlu: Ingerul mecanic
Seria: Dispozitive infernale
Autor: Cassandra Clare
Traducere: Shauki Al-Gareeb
Numar pagini: 400

Editura: Leda
Data aparitiei: 2011

Descriere: Tessa Gray, o adolescenta de saisprezece ani, traverseaza oceanul pentru a-si gasi fratele. Destinatia ei este Anglia, in plina epoca victoriana, dar ceva terifiant o asteapta in Lumea de Jos a Londrei, unde vampiri, vrajitori si alte creaturi supranaturale bantuie strazile iluminate cu gaz.
Numai vanatorii de umbre, razboinici hotarati sa scape lumea de demoni, mentin cat de cat ordinea in acest haos. Rapita de misterioasele Surori Intunecate, membre ale unei organizatii secrete numite clubul Pandemonium, Tessa afla curand ca ea insasi face parte din Lumea de Jos si ca este posesoarea unui talent rar: puterea de a se transforma, dupa propria-i vointa, intr-o alta persoana. Insa Magistrul, o figura misterioasa care conduce clubul, nu se va da in laturi de la nimic pentru a face ca puterea Tessei sa-i apartina.
Fara prieteni si haituita, Tessa se refugiaza la vanatorii de umbre de la Institutul din Londra, care jura sa-i gaseasca fratele daca ea isi va folosi puterea pentru a-i ajuta. Tessa descopera ca e fascinata, in aceeasi masura, de doi prieteni buni: James, a carui frumusete fragila ascunde un secret mortal, si Will, cel cu ochi albastri, ale carui stari de spirit schimbatoare, alaturi de o ironie caustica ii tin pe toti la distanta... pe toti in afara de Tessa. Pe masura ce cautarea lor ii atrage tot mai adanc in inima unei urzeli oculte care ameninta sa-i distruga pe vanatorii de umbre, Tessa isi da seama ca ar putea fi nevoita sa aleaga intre a-si salva fratele si a-si ajuta noii prieteni sa salveze lumea… si ca dragostea poate fi cea mai periculoasa magie.

Recenzie:
Nu am mai citit carti cu elemente supranaturale de foarte, foarte mult timp si sincera sa fiu am avut multe retineri in ceea ce priveste citirea acestei carti, dar m-am incumetat si m-am apucat de citit. Mare mi-a fost mirarea cand m-am trezit cu totul absorbita de carte si am inceput sa citesc peste tot: acasa, la scoala, pe drum si in sala de asteptare de la spital.

Intr-o lume in care legaturile de sange nu mai au nicio importanta, in care banii detin puterea, iar iubirea vine pe plan secundar, Tessa Gray afla ca viata pe care a trait-o a fost o minciuna imensa si trebuie sa se regasasca, sa lupte si sa fie puternica. Aceasta lupta a regasirii sinelui poate fi foarte grea, dar Tessa nu este singura, in aceasta lume nou intalneste doi baieti foarte atragatori: Will, un baiat misterios, arogant, ironic si foarte chipes care ii face inima sa salte cu o singura privire si Jem, un baiat linistit si sarmant care o intelege si o sustine.
Mi-a displacut triunghiul amoros Will-Tessa-Jem, niciodata nu mi-a placut acest cliseu, il gasesc inutil si enervant, tot ce poate arata este caracterul indecis al protagonistei, lucru pe care, din nou, il urasc. Imi place ca personajele sa fie puternice si sigure pe sine, pline de putere interioara. Chiar daca emotional Tessa pare a fi un dezastru trebuie sa recunosc ca in ea zace o adevarata luptatoare, care m-a cucerit. 
Un punct slab al romanului este Institutul si conducerea lui, aceasta parte a fost slab structurata. De la un conducator ma astept la inteligenta si strategie, lucruri pe care le-am gasit in cantitati foarte mici in aceasta carte, iar numarul redus de vanatori de umbra ce locuiau in Institut mi s-a parut surprinzator de mic. 

Cliseele cele mai enervante au fost:
  1. Cliseul fetei simple, indragostite de carti, care aparent nu are nimic special si care dintr-odata descopera ca are o putere uimitoare, o putere care-i face pe ceilalti sa taca in fata ei si sa ravneasca la darul ei. 
  2. Dupa cum am mai spus triunghiul amoros, care m-a scos din sarite si apropo: eu sunt team Will.
  3. Cliseul domnitei la ananghie care ajunge sa fie salvata de un tanar fermecator ce va reusi sa-i rapeasca inima. 
Partile bune au fost:
  1. Caracterul Tessei, in care m-am regasit cam 80%
  2. Misterul care il inconjoara pe Will
  3. Will
  4. Jem
Nu cred ca voi citi prea curand volumul al doilea, nu cred ca sunt in stare sa ma lupt cu Will-Tessa-Jem din nou, primul volum mi-a ajuns pentru o perioada, dar vreau sa citesc "Instrumente mortale" scrisa de aceeasi autoare, am inteles ca este mai ok, dar tot ce sper este sa nu dau peste un alt triunghi amoros, cel putin nu atat de pronuntat. 

Nota mea pentru aceasta carte este 3,5/5.


10 comentarii:

  1. Am citit jumatate din seria Instrumente mortale si pot spune ca pana acum o iubesc. De cartea aceasta am auzit multe si tot vreau sa mi-o cumpar, dar sunt altele la rand acum..:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, stiu cum e :)) Eu vreau sa ma apuc de cateva luni de seria Instrumente mortale, dar apare altceva, care parca ma atrage mai mult :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoasa recenzie, Diana. Eu una nu stiu daca voi mai apuca pe viitor sa termin de citit cartea asta. Nu vreau sa par rea, dar mi se pare mult prea laudata pentru nivelul care il atinge de fapt.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa cred si eu, dar m-am gandit ca acest lucru este din cauza faptului ca eu nu prea iubesc cartile care au legatura cu supranaturalul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Are si seria Instrumenta Mortale, din pacate, un triunghi amoros si cateva aberatii care ma enerveaza, da in rest, pot spune ca, mi-a facut viata mai frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Atata timp cat triunghiul amoros nu e chiar in prim plan atunci sunt ok cu el :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu as zice ca acel triunghi e foarte pronuntat. E eclipsat,de obicei,de suspans si actiune. :D

      Ștergere
  7. vreau sa citesc cartea, o am cumparata de ceva timp, dar inca nu m-am apucat de ea
    sincer, si eu urasc cliseele cu fata simpla care descopera brusc ca detine anumite puteri si cel cu triunghiul amoros
    am o vaga banuiala ca si eu o sa fiu team Will. intotdeauna mi-au placut baietii mai rai. mi se pare ca au caracter si stiu sa spuna lucrurilor pe nume

    RăspundețiȘtergere
  8. Am citit o carte de Cassandra Clare si cred ca si aceasta va fi uimitoare! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Am primele 2 volume din serie da nu m-as apuca inca de ele , stie cineva daca se continua seria si la noi?

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)