joi, 5 iunie 2014

Recenzie: Intimidare- Penelope Douglas


Titlu: Intimidare
Seria: Bully
Autor: Penelope Douglas
Traducere: Adina Pintea
Numar pagini: 368

Editura: Epica
Colecția: EpicLove - Ficțiune pentru tineri
Data aparitiei: Din 15 iunie la Editura Epica

Descriere: Numele meu este Tate. Totuși, el nu îmi spune așa. Nici măcar nu i-ar trece prin cap să mi se adreseze atât de familiar, asta în cazul în care mi s-ar adresa cât de cât. Nu, abia dacă îmi vorbește.Dar nici nu mă lasă în pace.
Cândva, am fost cei mai buni prieteni, după care a început să se lege de mine și a decis că scopul lui este să îmi ruineze viața. Am fost umilită, exclusă și bârfită în toți anii de liceu. Cu cât trecea timpul, cu atât mai chinuitoare deveneau farsele și zvonurile puse la cale de el, și deja mi se făcuse lehamite să mă tot feresc din calea lui. Am plecat chiar în Franța pentru un an de zile, ca să îl evit.
Doar că, acum, m-am săturat să mă mai ascund și nici de-a naibii nu îl voi lăsa să-mi distrugă ultimul an de liceu. Poate că el nu s-a schimbat, dar eu am făcut-o. 
Este timpul să ripostez.
Nu mai am de gând să-l las să-și bată joc de mine.

Recenzie:
Aceasta carte a intrat in atentia mea de la inceputul acestui an cand se zvonea ca Editura Epica va publica acest volum. Subiectul mi s-a parut intrigant, iar cartea parea ca va aduce ceva nou, asa ca m-am hotarat sa nu mai astept pana sa apara la noi ci sa o citesc direct in engleza si va spun sincer ca nu am regrete.
Ma asteptam ca actiunea sa fie mai previzibila si mai banala, asa cum dese ori se intalneste acum in romanele adolescentine, in schimb am avut parte de o actiune antrenanta, care pe ici, pe colo m-a tinut in suspans.
In aceasta carte este vorba de fosti doi buni prieteni a caror relatie s-a racit brusc si aparent fara motiv. Tate incearca o perioada sa lupte pentru a recastiga aceasta prietenie, dar intr-un final renunta, vazand ca Jared vrea sa ii faca viata un adevarat chin.
"Every party we go to, or every time I relax at school, there's some prank or embarrassment to ruin it."
La inceput Tate e prezentata ca fiind o fire "slaba" se lasa umilita si accepta in tacere tot ce i se intampla, resemnata fiind cu soarta ei, insa inainte sa plece in Franta, stiind ca aceea va fi ultima lor confruntare, Tate prinde putin curaj si riposteaza. 
Adevarata surpriza are loc cand Tate se intoarce din Frata cu puteri nou-noute si e hotarata sa nu se mai lase tarata in mizeria pregatita de Jared. Dar dupa un an de zile Tate nu e singura care se schimba, Jared pare sa devina nepasator in privina vietii ei si o lasa in pace (pe cat posibil). 
"Even after everything he'd done, part of me still missed that boy who was my waking thought and constant companion as a kid. But that Jared was gone now. In his place was a sour, hateful douchbag that had no regard for me."
Jared e tipul de bad boy inconjurat de o aura misterioasa si intunecata, e genul de bad boy de care fetele sunt atrase, dar Tate pare imuna la farmecele lui, sau cel putin asa vrea sa para. 
Atractia dintre ei incepe sa creasca o data cu confruntarile tot mai dese dintre ei.
Tate hotaraste sa se elibereze de povara grea a trecutului si de sentimentul ca ea a fost cea care a facut ceva gresit, ca ea a fost cea care l-a indepartat pe Jared, cel mai bun prieten al ei, din viata sa si ii spune tot ce are pe suflet in public, in fata intregii clase, iar puterea adevarului il izbeste pe Jared in fata si il face sa realizeze ca a gresit, ca a dat cu piciorul unui lucru important, poate celui mai important lucru din viata sa si are de gand sa lupte pentru a-l recastiga. Si incepand cu acest moment "jocurile" dintre ei devin mult mai intense si incarcate cu electicitate ca sa spun asa.
Ce secret ascunde Jared? De ce relatia lor s-a terminat atat de brusc? De ce Jared o hartuieste pe timpul liceului? De ce isi schimba brusc comportamentul dupa ce a auzit declaratia ei?  Si oare vor reusi sa uite de trecut si sa o ia de la capat? 
Yup, raspunsurile le veti afla daca cititi cartea, asa ca apucativa cat mai repede de ea si nu-i mai dati drumul din mana pana nu o terminati! <3
"Are you mine?" I asked as I wiped me tears.
He kissed the corners of my mouth softly... "Always have been," he whispered.


Parti bune:

  • Mi-a placut intriga, nu multe eroine stiu cum sa te loveasca din plin :>
  • Caraterul lui Tate dupa venirea din Franta
  • Actiunea antrenanta
  • Misterul
  • Lipsa cliseelor obisnuite.
Parti rele:
  • Comportamentul lui Jared, dar, totusi, daca ma gandesc mai bine ar putea fi si un lucru bun :))
Nota mea:  4,5/5
Daca sunteti interesati de aceeasta carte puteti sa o precomandati intarnd aici

4 comentarii:

  1. Multumim de recenzie ! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Este cartea mea preferata♥ Am facut si eu o recenzie pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vreau si eu sa citesc cartea :) Abia astept!

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Am auzit foarte multe despre această carte. Părerea mea, sincer să fiu, e că... E clișeică?! Da, să-i zic așa. Bine, asta nu înseamnă că nu este o lectură frumoasă. Dar prea... cărți dintr-astea de dragoste: se ceartă, părăsesc, urăsc, se îndrăgostesc, se iubesc.
    Mulțumim mult pentru recenzie, te joci frumos cu cuvintele!

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)