Recenzie : Nivelul 26 de Anthony E. Zuiker

Autor : Anthony E. Zuiker
Numar de pagiini : 320
Editura : Univers
Genuri : Crime, Horror

Carte primita de la Editura Univers pentru recenzie si o puteti achizitiona accesand acest link.

Descriere :

„Este bine cunoscut printre oamenii legii că ucigaşii pot fi clasificaţi după cele douăzeci şi cinci de niveluri ale Răului, de la oportuniştii naivi aflaţi la Primul Nivel, până la cei care acţionează premeditat şi care torturează – ocupanţi ai Nivelului 25.
Ceea ce aproape nimeni nu ştie – cu excepţia unui grup de agenţi de elită, fără nume, a cărui misiune este să-i vâneze pe cei mai periculoşi asasini, un grup de bărbaţi şi de femei care nu apar în nici un registru oficial – este că se pregăteşte definirea unei noi categorii de ucigaşi. Un singur om face parte din această categorie.
Ţinta lui:
Oricine.
Metodele:
Nelimitate.
Numele de cod:
Sqweegel.
Clasarea lui:
Nivel 26.”„Este bine cunoscut printre oamenii legii că ucigaşii pot fi clasificaţi după cele douăzeci şi cinci de niveluri ale Răului, de la oportuniştii naivi aflaţi la Primul Nivel, până la cei care acţionează premeditat şi care torturează – ocupanţi ai Nivelului 25. Ceea ce aproape nimeni nu ştie – cu excepţia unui grup de agenţi de elită, fără nume, a cărui misiune este să-i vâneze pe cei mai periculoşi asasini, un grup de bărbaţi şi de femei care nu apar în nici un registru oficial – este că se pregăteşte definirea unei noi categorii de ucigaşi. Un singur om face parte din această categorie. Ţinta lui: Oricine. Metodele: Nelimitate. Numele de cod: Sqweegel. Clasarea lui: Nivel 26.”

Recenzie :

Intai tin sa mentionez ca aceasta carte nu este pentru oricine. Daca va plac filmele de genul Saw sau cartile scrise de Stephen King, atunci va va placea si aceasta carte. Eu mentionez dinainte ca nimic din ce am enumerat mai sus nu ma atrage, si totusi cartea mi-a placut, cel putin indeajuns incat sa trec peste unele lucruri. Recunosc, nu a fost ceea ce m-as fi asteptat sa fie.

In lume exista criminali multi, care mai de care mai periculosi, mai nebuni. Toti acesti criminali sunt clasati in functie de niste niveluri pentru a-i face pe oamenii legii sa -si dea seama cu cine au de a face. Sqweegel este cel mai periculos criminal din cati au existat. Pana la el nu erau decat 25 de niveluri, insa crimele sale morbide le-au intrecut si pe acelea, astfel clasandu-l pe un nou nivel. In toti anii in care a "profesat" nu a existat decat o persoana care sa fi fost aproape de a-l prinde.

Dark a fost un membru al Cazurilor Speciale si a fost singura persoana care s-a putut apropia de Sqweegel vreodata, insa aceasta a fost o mare greseala din partea sa deoarece monstrul, dupa cum mai este numit de alti agenti, i-a platit-o intr-un mod cumplit. Acum, fiind intr-un final in pace cu sinele sau si terminand  cu razbunarea necugetata asupra lui Sqweegel, nu isi doreste sa mai auda de Cazuri Speciale sau de nemilosul criminal.

Dar pentru ca acesta este crezut singurul om care ar putea sa-l prinda o data si pentru totdeauna, cat si faptul ca monstrul are planuri noi cu familia sa, este nevoit sa-si reia activitatea.

Cum am mentionat, cartea aceasta nu este pentru cei slabi de inger. In Nivelul 26 se contureaza un criminal feroce, un nebun cu o placere sadica de a omori, care isi planuieste luni de zile, poate chiar si ani, crima perfecta. Crima perfecta nu consta numai in a omori pe cineva intr-un mod simplu si a nu fi prins. Masacrul este un punct forte in mintea lui, facandu-i placere sa priveasca cum viata victimelor se scurge din ele, in timp ce sunt supuse unor torturi inimaginabile. Sqweegel este tipul criminalului care se crede trimis de Dumnezeu pentru a face dreptate intr-o lume plina de pacate. Si totusi, desi acesta ar trebuit sa fie tipul antagonistului nostru, mi se pare ca autorului nu i-a iesit la perfectie acest lucru, din motive pe care nu le voi enumera.

Mi-a fost greu la inceput cu toate ideile cu care a pornit autorul, dar pe parcursul cartii am realizat ca desi cartea avea micile ei probleme (exemplu: unele personaje care practic erau prezentate cu anumite principii la inceputul cartii le incalcau de parca nici nu le-ar fi avut), pana la final am reusit sa o citesc fara sa ma mai deranjeze, detasandu-ma de ele. Tinand cont ca Nivelul 26 a fost scrisa de creatorul si producatorul francizei CSI, cartea a fost precum un film, imi imaginam fara probleme tot ceea ce se petrece, desi in unele momente preferam sa nu.

Cartea aceasta nu a fost scrisa pentru a impresiona un larg public, dupa cum am precizat, si nici pentru a fi comentat din puct de vedere logic, dar daca sunteti fani ai genului, s-ar putea sa va placa.

3.5/5