joi, 2 iulie 2015

Recenzie: Stolen: A letter to my captor ~ Lucy Christopher

Titlu: Stolen: A letter to my captor
Autor: Lucy Christopher
Anul aparitiei: 2009
Pagini: 301
Descriere: It happened like this. I was stolen from an airport. Taken from everything I knew, everything I was used to. Taken to sand and heat, dirt and danger. And he expected me to love him.
This is my story.
A letter from nowhere. 


Sixteen year old Gemma is kidnapped from Bangkok airport and taken to the Australian Outback. This wild and desolate landscape becomes almost a character in the book, so vividly is it described. Ty, her captor, is no stereotype. He is young, fit and completely gorgeous. This new life in the wilderness has been years in the planning. He loves only her, wants only her. Under the hot glare of the Australian sun, cut off from the world outside, can the force of his love make Gemma love him back? 

The story takes the form of a letter, written by Gemma to Ty, reflecting on those strange and disturbing months in the outback. Months when the lines between love and obsession, and love and dependency, blur until they don't exist - almost.


Recenzie:
Pentru ca Stolen a devenit foarte usor o carte speciala pentru mine voi incerca si eu sa fac o recenzie mai speciala pentru ea. Cartea este scrisa sub forma unei scrisori scrise de Gemma catre Ty, rapitorul ei, iar eu voi incerca sa fac recenzia sub forma unei scrisori adresate cartii. Si inainte sa incep vreau sa-i multumesc lui Krisz pentru ca datorita ei am "cunoscut" aceasta carte minunata si  vreau sa va spun ca aceasta carte nu este pentru toata lumea. Stolen este o carte scrisa pentru suflete, nu pentru minte, nu pentru partea rationala din voi, ci pentru partea care se lasa prada sentimentelor, care poate simpatiza o persoana chiar daca a facut un lucru rau pentru ca in adancul sufletului fiecare avem demonii nostri. 

Stolen: a letter to my captor
Recenzie: o scrisoare catre o carte


Draga carte, 
Eu te-am vazut inainte sa ma vezi tu, dar nu am incercat sa te rapesc, desi acum imi vine sa te fur din mainile tuturor doar ca se te am numai pentru mine. Tu, in schimb, ai fost nedreapta si ai furat o parte din sufletul meu, dar nu ma supar pentru ca mi-ai oferit o poveste unica pe care nu o voi uita prea curand, poate chiar niciodata. 
Mi-ai oferit efectiv numai doua personaje: Gemma si Ty, asa ca in mod inevitabil am ajuns sa le iubesc pe amandoua. Si au fost momente in care m-am urat pentru asta, pentru ca m-am lasat atat de usor influentata, cand in mod normal ar fi trebuit sa-l uras pe Ty. Vezi ce-mi faci, draga carte?
Te iubesc si te urasc in acelasi timp, asa cum Gem il ura si il iubea pe Ty in acelasi timp, pentru ca dincolo de faptul ca mi-ai oferit o poveste atat de trista care a sapat adanc in inima mea, mi-ai oferit si o poveste incredibil de frumoasa, reala, unica si minunata. Te iubesc pentru ca ma faci nici sa nu stiu ce mai simt, pentru ca nu mai conteaza ce spune restul lumii, pentru mine esti speciala, pentru ca esti tu. 


Draga Ty,

Esti un personaj incredibil de complicat, in unele momente credeam ca te inteleg, in altele ma indepartai atat de mult incat nu stiam ce sa mai cred. Stiu ca toti avem proprii demoni, dar demonii tai ma speriau uneori, ma temeam ca o sa plesnesti si te vei lasa cuprin de manie. Alteori credeam ca esti cea mai minunata persona de pe lume, cu blandetea ta, cu rabdarea de care ai dat dovata, de faptul ca vorbeai bland chiar si cu plantele, ba chiar ai reusit sa imblanzesti un animal salbatic. Felul in care vorbeai cu camila m-a facut sa te iubesc si mai mult "We're getting there. Baby steps." cum sa nu te iubeasca pana si camila cand ii spui astfel de cuvinte cu o voce blanda si rabdatoare. Cum?
It's hard to hate someone once you understand them.
Dar Ty, eu nu-ti gasesc nicio scuza, ce ai facut a fost gresit si rau si nu stiu ce a fost in capul tau si au fost momente pentru care m-am urat pentru ca-mi doream ca Gem sa treaca peste rapire, sa uite ca TU ai rapit-o si sa duceti o viata fericita numai voi doi in salbaticie.
Ty, nu te pot salva asa cum iti doresti tu sa fii salvat. Imi pare rau!



Draga Gemma,
Te-am iubit din prima clipa pentru ca mi-am dat imediat seama ca esti o fata puternica si incapatanata care nu renunta usor. 
Nu m-ai dezamagit! Ai luptat mereu, chiar daca nu mai aveai speranta, chiar daca erai in mijlocul pustiului, tot te-ai luptat.
Ma bucur ca ai reusit mereu sa-ti dai seama de diferenta dintre bine si rau, dintre corect si gresit, dar poate Ty era undeva la mijloc, poate tu trebuia sa-l salvezi si au fost momente in care tipam din rasputeri sa renunti pentru o clipa la lupta si sa-l intelegi pe Ty, sa-l ajuti, sa-l faci sa inteleaga, dar nu mai auzit, erai prea incapatanata. Dar nu-i nimic, pentru ca exact acesta este motivul pentru care te iubesc: te-ai pastrat puternica si nu ti-a pasat de ce sentimente incepeau sa incolteasca in inima ta, pur si simplu ai luptat in continuare.
Gem, esti un exemplu pentru mine, pentru toate fetele, pentru toata lumea pentru ca m-ai invatat ca nu conteaza in ce situatie te afli, nu conteaza ca nu ti-a mai ramas decat doua fire de speranta, trebuie sa te agati de acele doua fire si sa lupti in continuare. 
Dar Gem, acele ultime doua cuvinte ale tale, cuvintele cu care ai terminat cartea "Good-bye, Ty" mi-au frant inima pentru ca atunci am realizat ca nu se va mai intampla nimic intre tine si Ty, nu va mai exista o continuare, mi-am dat seama ca totul se termina acolo cu acele ultime doua cuvinte, iar asta mi-a frant inima, Gem. Tu mi-ai frant inima, dar nu-i nimic, astazi te iert.



Draga Lucy Christopher,
Te-ai jucat cu mintea mea ca si cum as fi fost o marioneta in mainile tale, m-ai impins cu puterea scrisului tau sa-l simpatizez pe Ty, sa-mi doresc ca totul sa fie bine pentru el, m-ai facut sa consider unele din deciziile lui Gem gresite chiar daca stiam ca sunt corecte. Te-ai jucat cu mintea mea si m-ai dus exact in directia in carte ai vrut, ca mai apoi, la sfarsitul cartii, sa ma distrugi. Mi-ai dat chiar si Sindromul Stockhollm (pentru cei care nu stiu acest sindrom il au cei rapiti care-si simpatizeaza rapitorii). si m-ai facut sa-ti iubesc cartea ce mi-a furat inima si m-ai facut sa-l iubesc pe Ty, cel care mi-a rapit prietena, caci da, ai faut totul atat de real incat am ajuns sa o consider pe Gem prietena mea.
Nu am intalnit prea multi autori care sa reuseasca un astfel de lucu si drept sa-ti spun, uneori, sa fii marioneta unui scriitor se simte incredibil de bine si adevarat.
Multumesc pentru aceasta carte uimitoare si abia astept sa-ti citesc si restul cartilor!
Ne vom intalni si in alta lume, cu alti rapitori, cu alte fere rapite, dar cu aceeasi inima furata.

3 comentarii:

  1. Imi place titlul cartii<3. Mulumim de recenzie !

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ador coperta cartii,abia acum o studiez mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. povestea pare interesanta si recenzia ta e minunata<3

    RăspundețiȘtergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)