miercuri, 2 septembrie 2015

Premiile Liebster II si III

Prima leapşă am furat-o de la Andrei  pentru că mi-au plăcut foarte mult întrebările lui şi sper să vă placă şi vouă, atât întrebările, cât şi răspunsurile. Nu mai pun regulile de la leapşă pentru că nu am de gând să le respect :))
Iar cea de a doua o am datorita nominalizării primite de la blogul The beauty of books (un blog foarte drăguţ), mulţumesc mult! 
Enjoy!

1.Dacă ar fi să fii o carte, raportându-te la psihicul tău, ce gen ai fi? 

Nu m-aş putea raporta la un singur gen şi asta pentru că psihicul uman e mult prea complicat, dar îţi pot spune ce genuri îmi plac, până la urmă ceea ce citim ne defineşte :) Îmi plac cărţile romantice cu caracter istoric, îmi plac cele fantasy, în special dacă sunt distopii şi îmi plac cele cu final deschis sau tragic *the best ones*

2.Ce-ai alege între un scriitor clasic și un scriitor contemporan?
Un scriitor contemporan. Clasicii au avut vremea lor şi cândva au fost şi ei contemporani şi imi place literatura scrisă de ei, e ceva ce nu găsesţi la scriitorii din ziua de azi, dar şi contemporanii au multe inovaţii, că să spun aşa. Şi aleg contemporanii şi pentru că în ultima vreme simt nevoia să încurajez scriitorii români tinerii, au mult talent şi ar fi păcat să fie irosit.

3.Ce părere ai despre poezia românească?
BACOVIA!! *my secret love*

4.Crezi că gusturile se discută sau se învață?
Îmi susţin părerea tare şi clar: Gusturile se învaţă! Avem creier, oameni buni, nu suntem conduşi de instinct ca primatele, trebuie să ştim ce să alegem, trebuie să ştim să judecăm. "Gusturile se discută" e afirmaţia celor slabi, care nu pot sa-şi justifice alegerile. *say no more*

5.Câte cărți cuprinde biblioteca ta?
În jur de 150, le pierd numărul :D Mai am şi cărţi vechi, dar nu le pun la socoteală, stau în cutii, din păcate.

6.Care este autorul care a reușit să-ți ajungă cel mai bine la inimă și a cărui colecție ai vrea s-o ai în totalitate?
Ken Follett? Nu ştiu dacă îl pot alege pentru că acum sunt la prima lecturare a unei cărţi scrise de el, dar vă pot spune că omul asta e pur şi simplu genial.

7.Care este prima carte la care ai plâns? Dar primul film?
Heidi, fetiţa munţilor. Serios, am bocit până nu am mai putut că voiam mai mult :)) La film chiar nu mai ştiu, dar eu plâng la toate filmele :))

8.Dintre toți câștigătorii Premiului Nobel pentru literatură, pe care i-ai citit până acum?
Sincer? Nu ţin cont de aşa ceva când mă apuc de o carte, aşa că nu prea are relevanţă :))

9.Ce editură românească crezi că își face cel mai bine treaba? De ce?
Nu şie ce să zic, la un moment dat în timp toate m-au dezamăgit câte puţin, dar editura TREI zic eu că-i bate pe toţi :))

10.Ce bloguri urmărești cu drag? 
Where the rain falls (am zis să încep cu al lui dacă tot i-am furat leapşa :)) )
Walking on letters
Dreams Have Wings
Padeniye
Resfeber
Madalina's books
Meduza blanda *unde eşti, meduzo?*
Equilibristic on words
etc etc urmăresc foarte multe bloguri, doar că acum doar astea mi-au venit în minte :D


11.Ce i-a spune scriitorului tău preferat dacă ar fi în fața ta?
Chiar nu ştiu...revin cu un update când aflu

Întrebările le las aceleaşi pentru că îmi plac mult  şi puteţi prelua leapşa oricând doriţi ^_^



Acum cel de-al doilea set de întrebări:

1.Care este cartea voastră preferată și de ce?
Au fost diverse perioade în care am avut diverse cărţi preferate, dar acum nu prea ştiu ce să spun, cred că o să aleg "Căderea uriaşilor" de Ken Follett, o citesc în prezent şi pot spune că până acum nu am mai citit nimic de genul.

2.Ați citit o carte de mai multe ori? Dacă da, care este aceasta?
Baltagul de Mihail Sadoveanu :)) A trebuit să o citesc pentru şcoală şi cred că am sfârşit citind-o de 3 sau 4 ori, daar mai este si Mare Tranquillitatis pe care am citit-o de 3 ori şi jumătate :)) De două ori în română, o dată în engleză şi jumătatea este o tentativă :))

3.Ce preferați paperback sau ebook?
Categoric paperback. Ma obosesc foarte tare ebook'urile.

4.Aveți vreo carte căreia ați dori să-i modificați sfârșitul?
Nu prea-mi vine nimic în minte, eventual Divergent de Veronica Roth.

5.Aveți vreo copertă preferată?
De la seria Shatter me ^_^

6.Ce carte citiți acum?
Căderea uriaşilor de Ken Follett *awesome*

7.Dacă ai naufragie pe o insulă pustie, ce cărți ai prefera să ai cu tine?
Aş vrea să le am pe toate :)) Scuze, dar nu pot alege aşa ceva :))

8.Ceai sau cafea alături de o carte bună?
Nu beau cafea decât foarte foarte foarte rar, deci ceai.

9.Care este personajul preferat dintr-un film sau o carte de care te-ai îndrăgostit? dar pe care îl urăști?
Care îmi plac sunt multe, cum ar fi Warner(Shatter me), A (Zi după zi), Chaol, Celaena, Dorian(Tronul de cleştar- toţi 3), Andrius(Printre tonuri cenuşii)...am cate un personaje pe care le ador cam din toate cartile pe care le-am citit si mi-au placut. De urat nu urasc pe nimeni, dar am cateva personaje antipatice cum ar fi Ryu (Albastru nemărginit, aproape transparent).


10.Dacă v-ați putea planifica o călătorie perfectă, unde ar fi aceasta?
Chicago, am o boală cu acest oraş, vreau neapărat să merg acolo. 

11.Ce ați schimba la blogul pe care îl aveți?
Nu cred că aş schimba ceva, momentan îmi place aşa cum e. 

Şi asta a fost tot ^_^ Happy reading!

5 comentarii:

  1. Îți mulțumesc că m-ai menționat printre bloguri, este o mare bucurie să văd că sunt urmărită și citită, și sper să nu dezamăgesc.
    Oh, doamne, și eu îl ador pe Bacovia! Ceea ce vreau să spun este că el, împreună cu Pușkin, sunt singurii scriitori de poezie pe care-i plac. Please, don't tell anything about Ken Follet! Încă nu am apucat să-l citesc, și parcă simt că mi se rupe o bucată din suflet că nu am făcut-o încă. Și cred că este singurul autor pe care nu l-am citit încă, dar presimt că-mi va plăcea la nebunie. :)) E normal așa ceva? Da, este! :))
    Foarte faine răspunsurile! Lectură plăcută în continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te urmaresc mereu cu mare drag, Andreea, si m-am intristat putin cand ai vazut ca ai luat aceea pauza, dar bine ca te-ai intors :*
      Bacovia team :)) eu l-am descoperit abia anul trecut, dar poeziile lui nu se aseamana cu nimic din ceea ce am mai citit.
      Trebuie neaparat sa-l citesti pe Ken Follett, te vei indragosti imediat de el si de cartile lui. Garantez ^^
      Multumesc! Lecturi placute si tie >:D<

      Ștergere
  2. Tare interesanta prima intrebare. Eu cred ca as fi ceva middle grade. :)) Nu am plâns la Heidi, dar tin minte si eu ca voiam mai mult, muult mai mult. Si tot eu plâng la mai orice film, te inteleg. :)) De Ken Follett era sa cumpăr Winter of the World de la un anticariat, dar am renuntat. ups. Ma gandesc ca imi cam trebuie volumul 1 mai intai. Hehe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca stau si ma gandesc cred ca si eu as fi ceva middle grade :)) cel putin in unele momente sunt foarte copilaroasa :))
      Eu zic sa profiti de urmatoarea ocazia si sa achizitionezi orice carte vezi cu Ken Follett, am incredere ca toate scrierile lui sunt grozave ^^ #hug

      Ștergere

Suntem nerabdatoare sa va citim parerile! :)